piatok 2. novembra 2012

Aby prach zostal na zemi

V odvetviach, kde významné emisie prachu sú vytvárané, zvlhčovacie systémy sú účinným opatrením, aby dodržiavali požadované limity, s cieľom zlepšiť procesy a chrániť zdravie zamestnancov. Príliš nízke vnútorné vlhkosti alebo vonkajšie prostredie prispievajú k vytváraniu prachu. Vlhkosť v rozmedzí 40% - 60% zaisťuje, že prach vo vzduchu je obklopená vodným filmom. Absorpciou vody sa hmotnosť prachu zvyšuje, preto prachové častice padajú na zem, kde môžu byť ľahko pozbierané. Dostatočne vysoká úroveň vlhkosti rýchlejšie čistí prach zo vzduchu a znižuje tak riziko prenikaniu jemných prachových častíc do dýchacieho traktu. Zvlhčovacie zariadenie znižuje horľavosť materiálov a riziko výbuchu spôsobené iskrami alebo elektrickými výbojmi.


Prečo je zvlhčovanie dôležité

Lakovne
• Optimálna vlhkosť počas aplikácie náteru na produkt je 72% RH. Tým sa zabráni atramentu na vodnej báze, aby sa vyparovala a aby sa zabezpečili podmienky ako to požaduje výrobca.
• Pri správnom zvlhčovaní sa môžu ušetriť náklady na farbu, lebo sa farba neodparuje prirodzeným spôsobom. • Veľký výrobcovia automobilov by mohli zvýšiť počet automobilov, ktoré by mohli byť spracované priamo z lakovne bez následného brúsenia približne o 8%, - len s lepšou reguláciou vlhkosti.
• Vzhľadom k tomu, že do lakovne je privádzaný vzduch z centrálnej klimatizácie, používajú sa v tomto prípade integrované zvlhčovače vzduchotechnických jednotiek. Priame zvlhčovanie je takisto možné a pre tieto zariadenia platí, že prevádzkové náklady sú oveľa nižšie ako pri iných druhoch zvlhčovačov a samozrejmosťou je aj zabezpečenie hygienického zvlhčovania.

Brúsiace kabíny
• Optimálna vlhkosť, aby sa zabránilo tvorbe statickej elektriny je v brúsiacich kabínach 55% RH. V tejto oblasti sa vlhkosť vzduchu vyrovná elektrickým nábojom prachu vo vzduchu s povrchom karosérie. To má za následok, že sa prach namiesto toho aby prisadla, sa odpudzuje z karosérie. To znižuje čas potrebný na brúsenie, a zlepšuje kvalitu konečného produktu.
• Ak zvlhčovač je priamo nainštalovaný do kabín, pomocou rozprašovacích trysiek dosiahne sa aj adiabatické chladenie na úrovni až 4-8 ° C . To je veľmi užitočný vedľajší účinok, pretože v týchto oblastiach sú teploty do 40 ° C - spôsobené horúcimi žiarovkami a plochami, ktoré boli práve v sušiarni.


Testovanie motorov
• Ak chcete vytvoriť autá, ktoré možno použiť po celom svete vo všetkých poveternostných podmienkach, motor v týchto by mali byť funkčný. Zvlhčovače, ktoré môžu vytvárať také klimatické podmienky sú základným prvkom klimatického systému, ktorý sa dodávajú pre tieto oblasti.
• Vlhkosť musí byť presne kontrolovaná, preto je zvlhčovač ideálnym riešením pre tieto požiadavky a hlavne ak chcete zachovať prevádzkové náklady tak nízke, ako je to možné.
• Pri výrobe motorov do Formula 1 sa používajú presné zvlhčovacie zariadenia, ktoré spĺňajú stanovené podmienky pre vlhkosť.

Dôležité informácie o zvlhčovaní

Pri príliš nízkej alebo kolísajúcej sa vlhkosti farby schnú nepravidelne a príliš rýchlo, tak vznikajú "špinavé" povrchy. Absorpčné vlastnosti materiálu sa tiež môžu zhoršovať - výsledok: vysoká spotreba materiálu, zbytočné náklady a kvalitatívne problémy.
Všetky tieto negatívne aspekty môžu byť zrušené zvlhčovaním: s konštantnou vlhkosťou 50 až 60% sa zlepšuje náter a absorpčná kapacita mnohých povrchov. Bubliny a pruhy sú neutralizované a vodou riediteľné farby vyschnú rýchlo a čisto.
Pomocou vylepšených vlastností farbív môže byť tiež znížená spotreba farby, čo aktívne znižuje náklady. Vo výrobe osvedčený zvlhčovací systém znižuje aj elektrostatiku a spracovanie je rýchlejšie a dosahujete lepšie výsledky.
Preto majú zvlhčovace systémy rýchlu návratnosť investície. Keď aj Vy, rovnako ako mnoho iných spoločnosti, ktoré pracujú s farbami chcete zlepšiť svoju výrobu a znížiť náklady, nemali by ste čakať dlhšie a kontaktuje nás.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára